Muslim Brotherhood and Terrorism

توثيق جرائم عنف الإخوان المسلمين في مصر

Read reports (in Arabic and English) here:

 

"The Popular Campaign to Designate the Muslim Brotherhood as an International Terrorist Organization" is a LDI initiative to document the violent crimes committed by the Muslim Brotherhood in Egypt, since the overthrow of their regime in June 2013, against innocent civilians, Coptic Christians, policemen and their families, and state institutions.

الحملة الشعبية لإدراج الإخوان كتنظيم إرهابي دولي هي مبادرة من المركز المصري لدراسات الديمقراطية الحرة، تعمل على توثيق جرائم العنف التي ارتكبها عناصر جماعة الإخوان المسلمين في مصر، منذ سقوط حكمهم في يونيو 2013. ويتولى المركز تقديم هذه المستندات لصناع القرار في ألمانيا وبريطانيا والولايات المتحدة الأمريكية، والضغط من أجل إثبات أن جماعة الإخوان هي جماعة تمارس العنف وتستحق إدراجها كتنظيم إرهابي. 

Observing Parliamentary Elections 2015

متابعة وتقييم الانتخابات البرلمانية في مصر 2015

الانتخابات-البرلمانية.jpg

 

In late 2015, LDI ran a nationwide campaign to monitor the freedom and fairness of parliamentary elections. LDI produced six assessment reports that provided a scientific evaluation of the electoral process.

قاد المركز المصري لدراسات الديمقراطية الحرة، في نهاية عام 2015، حملة موسعة في جميع أنحاء مصر لمتابعة وتقييم الانتخابات البرلمانية من حيث نزاهة الإجراءات وحرية التصويت، وأصدر المركز سلسلة من ستة تقارير توثق العملية الانتخابية بالكامل. 

للإطلاع على تقارير المتابعة باللغة العربية أدخل هنا

Observing Presidential Elections 2018

متابعة وتقييم الانتخابات الرئاسية 2018

EgyptianPresident26032018.jpg

Read full report (in Arabic) here:

لقراءة التقرير كاملاً هنا

In January - April 2018, LDI ran a nationwide campaign to monitor the freedom and fairness of presidential elections. LDI produced a detailed report documenting the electoral process and provided a scientific evaluation of the political and legislative context of the elections to measure the progress of democratic transformation in Egypt. 

دراسة تحليلية في ستة فصول، تشمل تقييم للمناخ السياسي والتشريعي الذي جرت فيه الانتخابات الرئاسية في الفترة من 8 يناير وحتى 2 أبريل 2018، وتقرير شامل عن مشاهدات المركز أثناء متابعة الانتخابات، وكذلك تحليل المؤشرات الديمغرافية ونسب المشاركة وانعكاسها على مستقبل التطور الديمقراطي في مصر، وكذلك رصد التغيرات المحورية في الأداء السياسي للمواطنين.

Universal Periodic Review (UPR) - Assessment and Follow-up

متابعة وتقييم حالة حقوق الإنسان في مصروفق ألية الاستعراض الدوري الشامل بالأمم المتحدة

UPR.jpeg

 

Follow-up and assessment reports on Egypt's progress on human rights thematic categories related to liberal democratization and fighting terrorism based on UPR mechanism at the United Nation's Council of Human Rights.

تقارير متابعة وتقييم لما أنجزته مصر بشأن التوصيات التي يتم تبنيها بشأن حالة حقوق الإنسان في مصر ضمن ألية الاستعراض الدوري الشامل لدى مجلس حقوق الإنسا ن في الأمم المتحدة، مع التركيز على الحقوق المدنية والسياسية المرتبطة بتطور الديمقراطية ومكافحة الإرهاب وتحقيق الأمن العام. ​

Read reports (in English) here:

Monitoring Referendum on Constitutional Amendments 2019

متابعة وتقييم الاستفتاء على التعديلات الدستورية 2019

Const Referendum 2019.jpg

Read analysis report (in Arabic) here:

In February - April 2019, LDI ran a nationwide campaign to monitor the process of amending some articles of the constitution. This included monitoring the process of writing and passing the  constitutional amendments at the Legislative Committee of the Parliament, as well as observing the referendum wherein Egyptians voted with more than 88% on passing the proposed amendments. 

 

دراسة تحليلية تشمل تقييم عملية الاستفتاء على تعديل بعض مواد الدستور، وما سبقها من إجراءات تشريعية أثناء عملية اقتراح ومناقشة وصياغة التعديلات الدستورية داخل البرلمان، وذلك بغرض عمل تقييم عام للمناخ السياسي والتشريعي الذي أجريت فيه التعديلات وقياس مدى تقدم مصر على مؤشر التطور الديمقراطي بعبورها هذا الاستحقاق.

Read monitoring report (in Arabic) here:

                         DOCUMENTATION       توثيق

Monitoring Senate Elections 2020

متابعة وتقييم انتخابات مجلس الشيوخ ٢٠٢٠ 

senate elections woman.jpg

In July - September 2020, LDI monitored Egypt's Senate Elections and produced an assessment report on the progress of liberal democratization process in Egypt, through evaluating the freedom and fairness of the electoral process within the general political and legislative context of Egypt.

 

دراسة تحليلية تشمل تقييم انتخابات مجلس الشيوخ في مصر، التي جرت في الفترة من يوليو إلى سبتمبر ٢٠٢٠، من خلال متابعة عملية التصويت  وما سبقها من إجراءات تشريعية، وذلك بغرض عمل تقييم عام للمناخ السياسي والتشريعي الذي أجريت فيه الانتخابات وقياس مدى تقدم مصر على مؤشر التطور الديمقراطي بعبورها هذا الاستحقاق.

Read monitoring report (in Arabic) here:

+201283231074

  • facebook
  • twitter

Cairo, Egypt

©2015-2020 LIBERAL DEMOCRACY INSTITUTE